Reisdag 7. 15 juni 2016. D-Day vandaag de battle

21 juni 2016 - Kaunertal, Oostenrijk

Woensdag 15 juni
Battledag

Na een heerlijk maar vroeg ontbijt om 6 uur, vertrokken we rond 8 uur met een volgepakte bus richting de start.
Rond 9.15 uur werd het startschot geschoten en vertrokken de eerste deelnemers richting de finish. Johan en Gerard mochten als eerste vertrekken en al gauw konden Melanie, Arjan en Tienus ook van start. De buddy’s die vanaf de zijkant van start gingen moesten even zoeken tussen alle deelnemers om hun eigen deelnemer te vinden.
Onderweg kwamen we veel bordjes tegen met aanmoedigende teksten over alle deelnemers van de blauwe brigade!

Johan ging als een speer en ging in een stuk door. Samen met buddy Celine gingen ze super vlot richting de top. Als 6e kwamen Johan en Celine al voorbij het Stuwmeer. Na nog een paar haarspeld bochten kwam Johan met een glimlach van oor tot oor over de finish in de fantastische tijd van 2 uur en 17 minuten, topper!

Tienus had direct na de start problemen met zijn ademhaling, daarna kon hij zijn tempo goed vast houden en kwam als tweede van ons team boven in een tijd van ongeveer 3 uur en 20 minuten waar Sien hem opwachtte met een Nederlandse vlag met de tekst van het thuisfront, hoe trots zij zijn, prachtig!

Melanie ging na de start met weinig moeite naar boven, het eerste stuk was goed te doen. Voorbij het stuwmeer werd het moeilijker. De haarspel bochten waren stijl en zwaar. Met pijn in haar armen maar een mooie PR kwam Melanie met een grote glimlach over de finish in een mooie tijd van 4 uur en 23 minuten, wat een topper!

Arjan deed dit jaar voor het eerst mee met de Handbike Battle. Met Marjan als buddy versloegen ze samen de berg. Het was super zwaar en stijl maar Arjan liet zich niet kennen.
Arjan kwam over de finish in een geweldige tijd van 4 uur en 28 minuten, wat een kanjer!

Gerard ging samen met buddy Jacqueline rustig van start. Op eigen tempo ging Gerard keurig de steile berg op.
I.v.m. het slecht verwachte weer werd er door de organisatie besloten om de deelnemers die nog op de berg waren naar boven te helpen.
Dit liet Gerard zich natuurlijk niet gebeuren. Op eigen kracht en met een prachtige prestatie van 1 uur sneller dan vorig jaar kwam hij binnen 5 uur en 45 minuten over de finish, een prachtige prestatie!

Het was een onvergetelijke prachtige dag voor alle deelnemers, buddy’s en de rest van het team.
Wat zijn we ontzettend trots!!!

7 uur op. Ontbijten met verse broodjes te koop voor 0,50 per stuk bij het hotel.(dit jaar voor het eerst? Ontdekt) Chris en Agnes moesten om 8 uur weg Chris bij de grote bus en Agnes en Pieter op de fiets naar de tolpoort waar de start is om ongeveer 9.15 uur. Eerst moet de postbus langs zijn komen rijden. Wij gaan met Drie zijn bus naar de start gereden. Sandra ging met ons mee. Wij moeste 8.15 vertrekken.
Chris doet de Battle voor de 4e keer vandaag. Het weer lijkt goed. Er is zelfs voor de 1e keer een waterig zonnetje te zien. Wij hebben bij de start gekeken tot 9 uur, toen werd ons verzocht om weg te rijden naar boven. Wij zijn nog even doorgereden naar de finish om te zien hoever bocht 14 van de finish af is. Het te lopen er komen nog 3 bochten na 14 bij bocht 10 is de fiscus.
Wij staan daar het verkeer te regelen tot 14.15 uur. Sandra was met Melanie meegelopen naar de finish om ongeveer 13.30 uur. Wel had ze eerst Machteld gebeld of er vervanging kon komen. Om 14.15 kwam Chris door bocht 14, toen hebben wij opgeruimd zodat wij hem bij de finish konden zien. Om 14.35 kwam Chris door de finish met Agnes en Pieter. Wat zijn Wim en ik weer trots op onze zoon en zijn vrouw dat zij opnieuw de prestatie hebben afgemaakt. Net nadat Chris over de finish kwam, en het gezellige deel van de battle kon beginnen. Begon het te regenen. Ineens kwam iedereen in aktie en is er nog gewacht en aangemoedigd tot de laatsten gefinisht waren.. Er werden dekentjes uitgedeeld en plastic regen capes, allemaal tegen onderkoeling het was bij de finish een graad of 5. Iedereen werd verzocht om zo snel mogelijk weer naar beneden te gaan. Het hotel of de camping te gaan. Wij waren al bijna van het parkeer terrein af, toen we werden gebeld of we een aantal rolstoel mee naar beneden konden nemen met de bus van Chris. Op de camping was het redelijk weer zelfs zonnig. We hebben om 17.30 uur met elkaar Biertje gedronken. Toen de anderen gingen eten in hotel, hebben wij lekker broodje hamburger gegeten. Later in de bar naar de afsluiting van deze dag geweest. Er werd al een film impressie gegeven van deze dag. Leuk om te zien.
Wim en ik zijn om 21.45 uur naar Camper gegaan. Wat lezen drankje en naar bed. Chris en Agnes en Pieter zijn wat langer gebleven.
Melanie en Ruth