Reisdag 6. Dinsdag 14 juni 2016

21 juni 2016 - Bad Salzungen, Duitsland

Wim werd een beetje suf wakker, maar het ging wel. Hij is wel de hele dag erg suf gebleven en 'smiddags had hij hele erge hoge suiker. 22 tegengespoten. Hij heeft de hele dag onder der luifel met hazenslaapje doorgebracht. Hij is s'avonds wel mee geweest voor peptalk. Ook hadden we een vergadering om 18 uur omdat we morgen als vrijwilligers het verkeer zullen regelen tijdens de Battle. Wij kregen bocht 14 toebedeeld.samen met Sandra van de groep Groningen. De Battle is vanwege de slechte weersvoorspellingen een dag vervroegd naar Woensdag 15 juni 2016. Vandaag komt Pieter ook nog. Hij zal samen met Agnes Chris zijn buddy zijn.
We zijn na een borreltje bij de tent en Camper redelijk vroeg gaan slapen. Want morgen is het D-Day. Om 7 uur staan we op.

Dinsdag 14 juni

De dag voor de Battle. Samen ontbeten om half 9 in het hotel. Daarna kon iedereen zijn eigen gang gaan. Tienus en Sien besloten om een wandeling te gaan maken. Tijdens de wandeling kwamen ze Ellen tegen. Gezamenlijk liepen ze een heel stuk op en besloot toen haar eigen weg te gaan. Ondertussen gingen Melanie, Arjan en de buddy’s voor de zekerheid nog even het materiaal controleren door verscheidende keren de weg achter het hotel op en neer te fietsen.

Om 11 uur was er een gezamenlijke training op de tacx onder begeleiding van Jacqueline en DJ Eric/Ferry. Johan, Gerard en Tienus draaiden een klein uurtje op de maat van de muziek hun armen los. De dames Ruth, Celine en Krista dansten vrolijk mee. Na de training gingen de dames van de catering de lunch voorbereiden. Heerlijke broodjes met o.a. roerei vulden onze magen. Deze dag stond vol met emoties, de ouders van Celine en de ouders/oom en tante van Johan waren als verassing afgereisd naar Oostenrijk.

’s Middags was er gelegenheid om te zwemmen, spelletjes te doen en je voor te bereiden op de dag van morgen. De deelnemers gingen samen met hun buddy de spulletjes in orde maken, de fiets klaar zetten etc. Een aantal teamleden hebben hard geleverd door mee te helpen aan te opbouw van de tenten langs het parcours. Daarnaast zijn een aantal teamleden het bordspel Keezen gaan doen en beleefden daar veel plezier aan! Voordat we het wisten was het tijd voor het avondeten. Een lekkere bord spaghetti stond op het menu. Aan het eind van de maaltijd had Sien nog een verrassing voor ons. Tienus en Sien hadden voor alle deelnemers en buddy’s een gelukspoppetje mee genomen om ze de berg op te helpen.

Wij wensen iedereen heel veel succes naar te top!