Reisdag 5, Kaunertal Platz (Feichen) Oostenrijk.

21 juni 2016 - Bad Salzungen, Duitsland

Maandag 13-6-2016

Na een heerlijke nacht slapen konden we beginnen aan dag 2. Het ontbijt was in het hotel met het hele team samen. Dit was een goede bodem om aan de eerste klim te beginnen. De deelnemers en de buddy’s zijn vertrokken met de bus richting het stuwmeer. Hier werd een clinic verzorgd om zo het parcours alvast een beetje te verkennen. Dit was ongeveer 9 km van het parcours van de battle. Iedereen vond het goed te doen. Positieve energie voor straks dus! Ondertussen is het andere deel van het team boodschappen gaan halen voor de lunch. De lunch stond klaar toen de bus weer terug kwam op de camping.

Bij terugkomst had de HandbikeBattle leiding besloten, vanwege het weer, dat de battle op woensdag gaat plaatsvinden. Even schakelen en meteen een plan gemaakt voor de rest van de week. In de middag was er vrije tijd en kon iedereen doen waar diegene zin in had. Er werd gefietst, gewandeld en gezwommen. Een aantal ‘onervaren’ fietsers hadden het idee om zelf even te ervaren om ook omhoog te fietsen. Met veel wilskracht bereikten zij het stuwmeer. Nog meer respect voor alle deelnemers aan de battle.

Helaas kwam er een flinke domper op de dag. Wybe had besloten om nog even te fietsen en terug bij het hotel had hij iets te veel vaart om de bocht te kunnen halen en kwam ten val. In het ziekenhuis werd duidelijk dat hij drie gebroken ribben en een klaplong heeft. Het gaat naar omstandigheden goed en wij hopen dat hij snel het team weer komt versterken.

Na de dagelijkse teammeeting zijn we gaan eten. Hierna volgde een officieel moment: Alle deelnemers hebben hun medische paspoorten getekend. Hierbij hebben ze hun startnummer en wedstrijdshirt in ontvangst genomen. Ze zijn er nu echt klaar voor, op naar woensdag!

Er was een klein feestje in de bar. Wim had geen zin om mee te gaan.Hij bleef in de Camper. Wim had heen zin in het lawaai. Na het tekenen van de medische paspoorten was er om 22 uur een pubquiz. Ik ben gezellig mee geweest en lekker Rose gedronken. Ik was om ongeveer 0045 uur weer in de Camper. Wim sliep al diep en ik ben ook gaan slapen.
Om 02.00 uur maakt Wim mij wakker, hele erge menieres ondanks dat hij in bed lag. Alles tolde om hem heen, hij vond het End. Hij vroeg om een cinarizine. Hij was zo duizelig dat hij die niet eens kon innemen. Gelukkig is hij weer in diepe slaap gesukkeld. We zien morgen wel weet.