Reisdag 8 dag na de handbike Battle in de kaunertaler gletsjer strasse.

21 juni 2016 - Bezau, Oostenrijk

The day after….

Na de geweldige dag van gisteren nu the day after…. In tegenstelling tot wat we verwacht hadden, was het vandaag stralend mooi weer. Na het ontbijt zijn de handbikers en iedereen die wilde fietsen op pad gegaan. De handbikers voor een lichte coolingdown-rit en de overige fietsers de berg op, tot voorbij het stuwmeer. Er stond meer wind dan gisteren maar het was goed weer.
Nu
De handbikers moesten ook snel terug zijn want om 11.00 uur was er een interessante clinic over ‘het zwarte gat’ en vooral: hoe dat te voorkomen? Je hebt maanden getraind voor deze battle en wat nu? Nou, er zijn mogelijkheden genoeg om aan het sporten te blijven, ook met een beperking. Gerard heeft zich opgegeven voor een kennismaking met triathlon, dus wie weet.

Marga en Jeannette waren naar het ziekenhuis, om met de artsen te bespreken of en wanneer Wybe naar huis kan. Dit hangt nog af van wat observaties die ze willen doen. Maar hij gaat de goede kant op, gelukkig!

Na de lunch was het tijd voor de teamfoto’s. Met en zonder buddy’s, familie, bus, mutsen enz. werd het een hele sessie, nog steeds in de zon. Daarna ging ieder lekker ontspannen voor zichzelf. In het zwembad hadden de fanatiekelingen nog een les aquajoggen onder leiding van Jacqueline. Uiteraard liep zij daar ook zelf een nat pak bij op.

Aan het einde van de middag onze laatste gezamenlijke borrel op de camping want team Drost en team Wiering & Rozema vertrekken morgen in de loop van de dag. Vanavond hebben we de prijsuitreiking en de gold party – lekker feesten dus! Morgen is er voor de rolstoelers nog een extra programmaonderdeel: een tijdrit op de hellingbaan van het hotel (naar boven dus)! Namens het BEA Handbike Team gaan Johan, Tienus en Gerard deze uitdaging aan. Daarna de bus inpakken en na het diner morgenavond vertrekken we weer naar Nederland.
Gerard en Jany.

Wim had tussen de middag ineens hoge suiker 13.2, werd weer erg duizelig had hulp nodig van Pieter en mij om bij een stoel in de schaduw te komen om te gaan liggen. Had ook veel last van het licht/ zon. Al had hij een zonneklep op.